søndag 19. november 2006

Haugerud 3 - Grüner

19.11.06 i Haugerudhallen: Haugerud 3 - Grüner 41-14 (19-4)

Dette var ikke ett pent resultat, men det aller første jeg vil si er at resultatet lyver. Vi er ikke 27 mål dårligere enn Haugeruds old girls lag!!

Det er søndag, 12 blide, friske og raske Grüner jenter har møtt opp i Haugerudhallen for å møte ett old girls lag og med ambisjoner om å gi de kamp.

Haugerud 3 er ett lag bestående eksklusivt av damer som er 40+ og hvor jeg personlig vil tippe at hver eneste av de har spilt 1. divisjon eller høyere i sine yngre dager. De fleste av dem er også i uforskammet god form og erfaringen de har på håndballbanen er det ingen i denne divisjonen som kan matche.

Camilla var egentlig innstilt på å fortsette Grüners 100% record uten meg på benken og tok ut laget som startet, ansvar for oppvarming og pep talk før kampen, oppvarmingen var spesielt bra og jeg synes vi kan gjøre både Grünerringen og andre øvelser til en tradisjon. Om jeg ikke hadde kommet så hadde dere garantert vunnet, så jeg tar på meg ALL skyld for dette tapet (sense the irony) ;o)

1. omgang startet noenlunde jevnt de første 2 minuttene, da var stillingen 2 - 1 til Haugerud... Det skulle derimot bli verre, og Guro var den eneste som fikk godkjent de første 10 minuttene med noen glimrende innspill til strek, gode skudd og bra forsvar... Haugerud spilte ett offensivt forsvar som varierte mellom 6 - 0, 5 - 1 og 4 - 2 til tider. De første 10 minuttene scorte vi 2 mål og slapp i 9, noe måtte gjøres og Karine overtalte Kim til å levere inn Time Out kortet. Det ble forsøkt å gi beskjed om hvordan man bedre takler ett 5 - 1 forsvar ved å legge opp til avtalene Grüner, Noreg og vanlig backovergang. Vi prøvde også å gjøre spillerene oppmerksomme på at venstrebacken og streken sto for 80% av målene til å begynne med og at vi måtte være tøffere mot begge og hindre dem muligheter til å skyte.. Når man ser på pauseresultatet så må vi bare inn se at det ikke gikk så bra.

Pausen er kampens høydepunkt når Hege (eks keeperen) kommer ned med sin skjønne nydelige lille 3 mnd gamle jentebaby og faktisk tør å la Kim få lov å holde henne :o) Pausen blir avsluttet med at vi skal gjøre en god figur og vinne andre omgang slik at Baby Karoline blir Grüner spiller om 8 år :o)

2. omgang startet veldig bra, Tone, Beate og Bodil fikk samspillet seg imellom til å fungere og 6 minutter ut i andre omgang var stillingen 4 - 3, vi spilte også i den perioden ett meget bra forsvar. Utover i 2. omgangen så sløser vi med sjansene vi får, det var flere tekniske feil, dårlige pasninger, dårlige mottak og ikke minst dårlige avslutninger. Hadde vi hatt en normal uttelling på alle sjansene vi spilte oss til så ville det blitt ett mye penere resultat. Det er en liten trøst at vi spiller bra om vi ikke setter de sjansene vi får.

Etterhvert så blir det hele litt dumt når vi ser noen usportslige elementer både fra vårt lag og fra Haugeruds, mye Haugerud. Haugeruds strek som FEIRET vilt og uhemmet mot Grüners benk etter å ha rettmessig fått passivt imot seg nå de somlet ved ett avkast og hvorpå hun scoret fra 15 meter med ett knallhardt skudd... Ikke akkurat trekk fra en "god vinner" og ett par strake armer i ryggen på våre spillere når vi rushet gjennom. En av våre spillere fikk også korrekt 2 minutter for dytt i ryggen i straffefeltet når en av Haugerud spillerene rushet... La meg ha det sagt ennå en gang og jeg har sagt det flere ganger: Jeg vil IKKE være bekjent med å være trener for ett lag som gjør noe som helst form for stygt spill på håndball banen, vi skal spille tøft, men FAIR. Jeg oppfordrer også ALLE til å ta med seg sitt gode humør på håndballbanen hver eneste gang og som en klok person engang sa: "Vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg"

Som en oppsummering så må noe av det aller viktigste være at vi i 95% av kampen var i perlehumør. Vi backet hverandre opp så godt som mulig selv om vi lå langt bak og vi var på alle måter gode tapere. Når kampen var slutt så kom dommerene bort til meg og ba meg avlevere følgende beskjed: "Vi har aldri eller sjelden sett ett lag som har tapt så mye ha ett så utrolig godt humør og mange smil hele kampen gjennom" Jeg ble glad for å høre slikt og jeg håper at alle er enig med meg i at det er helt ok å tape om vi gjør det med stil, selv om vi gjorde en sportslig dårlig kamp, så viste vi oss som mye bedre mennesker idag og det er noe som er utrolig mye mer viktig enn å være god i håndball :o) Det gjorde meg stolt, og det er noe jeg vil at vi skal være kjent for videre.

Jeg må også nevne en heroisk innsats ved flere anledninger ifra Sigrun som slåss med en ving som var dobbelt så stor som henne og hun vant de fleste duellene.

Keeper Nina skal også ha ros for å ha beholdt sitt gode humør hele kampen igjennom uten en eneste gang å bli sint på egne spillere som ga henne en umulig oppgave.


Om jeg må nevne noe som vi feilet på i denne kampen så var det enkle håndballtekniske ting: pasninger, mottak og skudd, og det trener vi jo på i hver eneste trening :o)

Kampens prestasjon: 2 øyeblikk må nevnes: Guros mamma som sier følgende til Kim da vi går for å ha en pauseprat: "De må FILLERISTES" og Keeper Nina som legger seg død på bakken når Haugerud rusher for n'te gang i kampens siste sekund slik at Haugerud spilleren scorer ett av sine enkleste mål noensinne :o)

Dagens nedtur: 3 av 3 straffebom, dårlige avslutninger og pasninger/mottak

Kampens spillere: (Her deles det ut stjerner på samme måte som VG gjør, 3 stjerner er maks og er toppklasse, 2. stjerner er utrolig bra, og 1. stjerne betyr at man har utmerket seg)
3 stjerner: Kari, Karine, Sigrun, Nina R. Nina H, Nina O, Line, Bodil, Beate. Tone, Guro, Silje, Camilla, Hege og Karoline, Guros Mamma, Linda og Kim for sitt ufattelig gode humør kampen gjennom :o)
2: stjerner: Ingen
1: stjerne: Ingen

Kampfakta:
Spillere: Nina Hotvedt, Sigrun Jansen, Tone Lærke, Guro Bottolfsen, Kari Druglimo - Nygaard, Bodil Berbu, Karine Storaker, Nina Røise, Nina Oscarsson, Line Østvold, Silje Westwiig, Beate Ellingsen

Ingen kommentarer: