mandag 10. november 2008

Ukens Grünerspiller: Beate Ellingsen

Posisjon?
Benken, men skulle helst ha vært utpå banen og da som midt.

Når begynte du i Grüner?
Når jeg flytta til Oslo dvs. 2006isj.

Har du noen ritualer før kamp / lykkeamulett?
Som trener: prøver å se minst mulig nervøs ut og roe ned dere. Som spiller: så var det å se litt sur ut eller dvs. prøve å finne konsentrasjonen når 10 andre snupper er rundt en.

Hvilke mål har du for sesongen 2008/2009?
For laget er målet å rykke opp selvfølgelig. Personlig: komme seg på banen igjen.

Hva liker du å gjøre utenfor håndballbanen?
Være ute i naturen, det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær.

Har du noe kallenavn og i tilfelle hva er det?
Tone har kalt meg Betan, ellers lyder jeg det meste som begynner på B.

Hva er din favorittsjokolade?
Det enkleste er ofte det beste, melkesjokolade.

Har du noen allergier det kan være kjekt at lagvenninnene vet om hvis det skulle skje noe på cup?
Katter, da setter nesegrevet i gang en herlig konsert, ellers kiwi, ting med parfyme, kaffe, for de som ikke har skjønt det allerede, denna kroppen er rar.

Spørsmål fra Karine:
Beate, når du visste hvor utrolig fæle vi er å trene, hva fikk deg til å si ja?
Jeg er helt håpløst forelska i håndball, og hva gjør man da når man ikke får spilt selv? Dessuten så er dere er langt fra fæle å trene, dere er fantastiske hele gjengen.
Hva er det verste og beste med å være trener?
Det verste er nok og ikke kunne spille selv, for ting ser himla enkelt ut fra benken.
Det beste er å ha ca 15 supre jenter å lede, og når jeg ser at dere jobber for å få til noe og det endelig sitter, da blir jeg veldig stolt av dere.

Tar du i mot bestikkelser og liker du smisk?
Hvem liker ikke smisk? Men nå har dere selv bestemt at laguttaket skal tas etter hvem som har vært på trening, og siden det er Silje som tar fraværet så er jeg egentlig ikke den riktige å smiske til der gitt.
Jeg synes hvertfall du er verdens beste trener og utrolig pen:-) Får jeg spille neste kamp nå?
2 streker må alltids med på kamp, så da får vi se hva fraværslista sier da.

Hvilken Grünerspiller vil du lese mer om neste uke og hva vil du spørre henne om? Åsa fordi du er ny og vi veit fint lite om deg. Jeg lurer på hva skal vi gjøre for å beholde deg lengst mulig? Og hva i alle dager fikk deg til å stå i mål? (Ok, ikke tenk for mye på det her fordi vi liker veldig godt at du står der=)

Ingen kommentarer: