mandag 17. november 2008

Ukens Grünerspiller: Åsa Abusland

Posisjon?
Målvakt

Når begynte du i Grüner?
Jeg ble tatt til nåde i august i år.

Har du noen ritualer før kamp / lykkeamulett?
Jeg må helst spise en sjokolade, gå på do minst to ganger og tøye og bøye mye.

Hvilke mål har du for sesongen 2008/2009?
Personlig mål: Å stå en meter fra stanga på vingskudd slik Mette og Beate ber meg om. Lagmål: Å rykke opp til fjerde divisjon der vi hører hjemme.

Hva liker du å gjøre utenfor håndballbanen?
Jeg er veldig glad i å ligge på sofaen, spille fotball, gå tur med bikkja og plukke opp bæsjen hennes, rette norskstiler, sjåppe og sove middag. Og kino.

Har du noe kallenavn og i tilfelle hva er det?
Da jeg flyttet fra byen til landsbygda som 12-åring, ble jeg kalt Åsa ”snusdåsa” av den kuleste gutten i klassen. Han hadde rødt hår, fregner og Felleskjøpet-caps.

Hva er din favorittsjokolade?
Alle sjokolader med marsipan inni seg.

Har du noen allergier det kan være kjekt at lagvenninnene vet om hvis det skulle skje noe på cup?
Nei. Jeg er aldri syk.

Spørsmål fra Beate: Åsa fordi du er ny og vi veit fint lite om deg. Jeg lurer på hva skal vi gjøre for å beholde deg lengst mulig? Og hva i alle dager fikk deg til å stå i mål? (Ok, ikke tenk for mye på det her fordi vi liker veldig godt at du står der=) For å beholde meg lengst mulig må dere bare være snille mot meg og skryte meg opp i skyene. Selv om jeg har en redningsprosent på 1. Lærere takler ikke kritikk. Jeg aner ikke hvorfor jeg begynte i mål, jeg vet bare at jeg angrer litt nå. Kjenner at jeg har lyst til å løpe, skyte hoppskudd, frosk, underarmskudd og alle de greiene der. Ikke minst innspill til linja.

Hvilken Grünerspiller vil du lese mer om neste uke og hva vil du spørre henne om?
Mette: Siden du er detektiv; hvem er smartest av Mikke Mus, Sherlock Holmes eller Ola Thune?

Ingen kommentarer: