mandag 8. desember 2008

Ukens Grünerspiller: Camilla Helsøe

Posisjon?
Akkurat nå trives jeg best som høyre bakspiller, men spør du meg neste sesong kan det være noe annet. Det eneste jeg ikke har spilt i Grüner er venstre kant.

Når begynte du i Grüner?
Høsten 2002.

Har du noen ritualer før kamp / lykkeamulett?
Nei, men det er kanskje et ritual å ikke gå på do før kamp selv om det kjennes ut som om det er prekært. Vet jo at det bare er nervøsitet.

Hvilke mål har du for sesongen 2008/2009?
Å score på et distanseskudd hadde vært moro, og kanskje å tørre å gå gjennom på en finte. For lagets del er det å fortsette med det gode spillet og samholdet som vi har, opprykk hadde vært kjekt, men husker med gru forrige gang vi var i nærheten av et opprykk og tør ikke tro på noen før serien er ferdigspilt.

Hva liker du å gjøre utenfor håndballbanen?
I høst har det vært å få den lille leiligheten min til å passe for to.
Utforske nye ting jeg kan lage på kjøkkenet, beste trikset for å klare å lage en ny rett er å invitere masse folk, da har man ikke noe annet valg enn å lykkes.
Klimpre litt på gitaren.

Har du noe kallenavn og i tilfelle hva er det?
Kari kaller meg "ballhenter'n".

Hva er din favorittsjokolade?
Smash (men det må være den i pose), Cocos fra Twist-posen, Hobby, Firkløver, Peanøttkubbe, Kinderegg og mange flere. Det er umulig å velge bare en.

Har du noen allergier det kan være kjekt at lagvenninnene vet om hvis det skulle skje noe på cup?
Klager jeg over vondt noe sted må dere ikke finne på å gi meg ibux eller medikamenter med ibuprofen, da får jeg ikke puste.
Hvitvin og blomster gjør meg tett i nesen, men det var sist jeg sjekket ikke livstruende.

Spørsmål fra Birgitte: Jeg vil gjerne vite mer om Camilla. Camilla, du er jo som poteten i laget. Det er vel ikke en posisjon du ikke har spilt på? Da vil jeg vite følgende: Sett posisjon på banen sammen med type poteter:
* Ving, back, midt, strek og keeper.
* Bakt potet, kokte poteter, pommes frites, fløtegratinerte poteter og hash brown/røsti. Beskriv hvorfor.

KantKokte poteterBegge er ganske anonyme og passer best med godt tilbehør (les: avhengig av utspill).
BackBakt potetBakt potet tar ganske lang tid å tilberede, omtrent like lenge som man må vente på oppspill på høyre backen.
MidtFløtegratinrete poteterMidten styrer spillet, midten er kremen (krem lages jo som kjent av fløte).
StrekHash brown/Røsti poteterMan føler seg ganske mørbanka og opphakket som strek når kampen er over.
MålvaktPommes fritesSom målvakt må man være litt sprø og det er da pommes fritesen er best, akkurat passe sprø.

Synes utvalget av potetretter jeg kunne velg blant var ganske spinkelt. Savnet bl.a. potetmos, potetbåter, pommes noisettes, hasselbakk poteter, raspeball, potato skins, stekte poteter, lompe, potetsalat, potetgull og potetsuppe.

Hvilken Grünerspiller vil du lese mer om neste uke og hva vil du spørre henne om?
Jeg lurer fælt på noe om Synøve. Hvordan er det mulig å være så blid hele tiden? Og hvordan får du til å løpe så feminint?

1 kommentar:

Kristine sa...

veldig bra sammenligninger,
helt enig i at keepere er litt sprø!
Du tok til vettet etterhvert du da:)