onsdag 27. oktober 2010

Ukens Grünerspiller: Lisa Dahlbak Jacobsen

Posisjon?
Målvakt (ikke keeper – fra og med NU!)

Når begynte du i Grüner?
Jeg rotet meg inn i Grüner august 2010, og er veldig fornøyd med det!

Har du noen ritualer før kamp / lykkeamulett?
Tidligere om årene brukte jeg møysommelig lang tid på å teipe ringfinger og lillefinger på høyre hånd etter en skade. Hånda ble frisk, men ritualet var satt – og fingrene forble teipet i mange år. Merkelig sak. Jeg har sluttet nå, jeg lover!

Hvilke mål har du for sesongen 2010/2011?
Helt klart landslaget – jeg er klar som et egg! Syns ikke dere?! Nei, det blir vel å finne tilbake til keeper… (ups! Jeg glemte meg allerede. Målvakt starter fra NU!) …målvaktsformen jeg hadde i kroppen for noen år tilbake.

Hva liker du å gjøre utenfor håndballbanen?
Jeg er litt sånn syngegal, så det blir mye sang. Bortsett fra det er det kjæreste, familie og friluftsliv når det byr seg en anledning.

Har du noe kallenavn og i tilfelle hva er det?
Truls, Liste, og det litt mer håndballbaserte ”Ballbak” (etter tendenser i mål. Les: Dahlbak). Så ikke forvent dere for mye av meg.

Hva er din favorittsjokolade?
Hmm… jeg var skikkelig sjokoglad før, men en liten bit festkaramell er fortsatt bra!

Har du noen allergier det kan være kjekt at lagvenninnene vet om hvis det skulle skje noe på cup?
For mye godteri kan bli katastrofalt, men ellers er jeg allergisk mot dårlig stemning på cup. Det bør ikke forekomme.

Spørsmål fra Henriette: Hvor er det beste stedet å være?
Fredagskveld i sofaen med samboer, rødvin og gullrekka på NRK (ja, jeg er bare 22 – men oppfører meg som hvertfall det dobbelte. Hvor er kidsa’ og stasjonsvogna?)

Ingen kommentarer: