onsdag 28. januar 2009

Ukens Grüner-fan: Maria Kvillum

Hvor lenge har du vært Grüner-fan?
- Hele mitt liv, uten å vite det før nå.

Hvorfor er du Grüner-fan?
- Her er det mange gode talenter. "Talent" er etter min mening et ord som dekker alderen 10 - 45 år. Vi har hun nordlendingen med tettsittende shorts som løper på tærne med høy, god skuddarm, og det er hun bestemte på midten med det sabla gode underarmskuddet(til og med ukjente på tribunen gisper av beundring), så har vi hun blonde, nyklipte på vingen med løpesett som Vebjørn Rodal(men hun må krumme hånda når hun skal stusse...). Til slutt vil jeg si at hun er ganske god hun der med 80-tallskrøllene i målet.

Hvor mange Grünerkamper har du vært tilskuer på?
- Tror jeg har vært på fem-seks bare denne sesongen.
Hva er ditt beste/verste Grüner-minne?
- Det beste minnet må være siste kampen jeg var på. Grüner var så overlegne at bikkja mi ulte av begeistring på slutten. Det verste var nok da dere gikk litt i oppløsning mot Helset. Selv om ingen hadde hørt det, ropte jeg så høyt at jeg var hes etter kampen.

Har du en god historie (kanskje en håndballhistorie) om en av dagens Grüner-spillere fra tiden før hun begynte på Grüner?
- Åsa er et rotehue. Det var derfor en helt vanlig dag i hennes liv da hun gikk inn på det lokale treningsstudioet, tredde på seg "beskyttelsestøflene" som skal forhindre at gulvet blir skittent, for deretter å forlate bygningen en time senere med disse knallturkise enorme greiene på skoene. Hun gikk hele to km. før hun så dem. Hun gliste, tok bilde av det med mobilen sin og sendte det til sin gode venn, Tore. To år senere, i forgårs faktisk, var Tore på Stand up show på Latter. Der serverte en av artistene en historie fra virkeligheten. Det handlet om den gangen han var på Grünerløkka og så ei jente med enorme beskyttelsestøfler på skoene sine. Og hun lo da hun oppdaget dem, tok bilde av dem med mobilen og sendte en mms...

1 kommentar:

Unknown sa...

Fantastisk historie!!:)